FOKUSLU ULTRASON (ULTHERAPY)

Fokuslu ultrason veya ultherapy yöntemi gününüzde ameliyatsız yüz germe olarak da bilinir ve ultrason dalgalarının yardımıyla cilt altı dokusu ve taşıyıcı bağlar odaklanılarak  daha sıkı ve genç görünümlü bir cilt oluşumu sağlanır.

Ultheraphy yöntemi, yüz ve boyun çevresinde sarkmaların başlayıp belirginleştiği 40-65 yaşlarındaki bireylere uygulanır. Genellikle 40 yaş üstü bireylerde cilt altındaki kollajen lifleri elastikiyetini kaybetmeye başlamasıyla ve yer çekiminin etkisiyle ciltte sarkmalar ve gevşemeler meydana gelir. Özellikle çene bölgesinde gevşeklikten, sarkmadan, çene çizgisinin yok olmasından, yanaklarında sarkmadan şikayetçi olan bireylerde bu yöntem tercih edilir.

ULTHERAPY (FOKUSLU ULTRASON) NEDİR

Ultherapy (ulthera uygulaması), ultrason dalgalarını, cilt altı bağ dokusuna ve derin dermis olarak bilinen cildin en alt tabakasına odaklayan bir yöntemdir. Farklı başlıkları sayesinde yüz ve boyunda farklı derinliklere odaklama yapabilir ve bu sayede kollajen ve elastin liflerinin yeniden yapılanmasına da yardımcı olur. Hastaların büyük kısmı yüzlerinde ve boyunda sarkma ve gevşeme nedeniyle cerrahi germe ameliyatı olmak istemediklerinden ultherapy sistemini tercih ederler.

BU YÖNTEMİN DİĞER YÖNTEMLERDEN FARKI NEDİR(LAZER, RADYOFREKANS GİBİ)

Fokuslu ultrason tedavisi cildin 4,5 mm altındaki fasya dokusuna ulaşır. Lazer ve radyofrekans cihazları yüzeyel dermisde onarım yaparlar. Ancak daha derin fasya dokusuna inemezler. Fasya dokusu cilt germe amaliyatlarında cildi toparlamak için müdahale edilen bir bölgedir. Fokuslu ultrason tedavisi cildin altına odaklanarak fasya dokusunu sıkılaştıran ısı alanları oluşturur. İşlem ortalama 35-40 dk sürer. Bu alanda sıkılaşma nedeniyle işlemden hemen sonar cildin sarkmış alanlarında toparlanma gözlenir. Fokuslu ultrason ayrıca ciltteki kollajeni arttırdığı için işlemden sonra üçüncü ayın sonunda maksimuma ulaşır.

ULTHERAPY HANGİ BÖLGELERDE KULLANILIR

• Kaş ve göz kapaklarındaki gevşeme ve sarkmalarda, kırışıkların tedavisinde
  • Yüz ovalindeki sarkmalarda
  • Çene altında gevşeme ve sarkmalarda
  • Boyun ve dekolte bölgesindeki gevşeme ve sarkmaların tedavisinde, kırışıklıkların giderilmesinde

UYGULAMA ETKİLERİ NE ZAMAN ORTAYA ÇIKAR

Kollejen üretimi ve mevcut kollejede sıkılaşma ilk aydan itibaren belirginleşmeye başlar ve üçüncü-altıncı ayın soununda en üst seviyeye ulaşır. Etkilerin ortaya çıkışı ve kalıcığı kişiden kişiye göre değişmekle birlikte en az 1.5-2 yıl devam eder. Uygulama genel olarak tek seans yapılmaktadır. Ancak cilt yapısına göre bu durum değişebilir. İşlem sonrasında yara iz ve yanık gibi durumlar oluşmaz. Hastanın diğer dermo kozmetik işlemleri PRP, yüz mezoterapisi, mikro iğneleme, dolgu ve botoks gibi 15-30 gün sonra yapılabilir.

FOKUSLU ULTRASON UYGULAMASI GÜVENLİ MİDİR.

Fokuslu ultrason yaygın uygulanan bir yöntemdir ve güvenli kabul edilen bir uygulamadır. Ancak yinede bazı yan etkileri olabilir. Hastalarda nadiren ödem, ağrı, hissizlik veya sinir hasarı ortaya çıkabilir.

Fokuslu Ultrason Ağrılı bir uygulamamıdır

Ultrasonla yüz germe işlemi sırasında hissedilen ağrı daha çok  iğne batması veya deri altında meydana gelen “elektriklenme” olarak tanımlanır. Hastaların tercihine bağlı  sedasyon uygulaması ile ağrı ve acı hissini engellemek mümkündür. İşlemden önce ağrı kesici ilaç hekimin önerisine göre alınabilir.

Fokuslu ultrason yaz aylarında uygulanabilir mi?

Fokuslu ultrason ameliyatsız yüz gençleştirme işlemi, derinin altındaki tabakalarda etkisini gösterdiği için diğer estetik işlemlerden farklı olarak yaz aylarında da büyük rahatlıkla uygulanabilir.